The relationship between brand and culture is a topic that frequently prompts reflection. I’ve seen firsthand how these elements intertwine. Let’s examine the relationship between brand and culture in depth.
The benefits of a BHAG for your brand
As your brand is the compass for your company (and therefore for your colleagues). With a Big, Hairy, Audacious Goal, you gain momentum. In the space between dream and goal, a BHAG can give your organization a clear vision. That way, you know exactly what your next step needs to be to get closer to your goal.
The Power of Focus
How recognition makes your brand attractive
In the world of branding, we often hear about recognition, distinctiveness and appeal. But how do you realize that? The key lies in focus. Focus forms the basis of a process by which your brand becomes stronger, more recognizable and attractive. In this article, I will take you through this three-stage rocket that starts with focus and ends in appeal.
LinkedIn: CX+UX+EX+AX = (TX) merkbeleving
Een sterke merkbeleving is cruciaal. Zonder een goede merkbeleving bestaat er geen sterk merk. Zoals Einstein zich vastbeet in de relativiteitstheorie, stort ik me vol overgave op de theorie én praktijk van merkbeleving, oftewel brand experience. Ik neem je mee naar de basis. Welke ervaringen (experiences) zijn er? En hoe zorg je dat ze perfect op elkaar aansluiten? Alleen wanneer het totaalplaatje klopt, ontstaat de ultieme merkbeleving.
Marketingfacts: Sterke merken zijn emotioneel intelligent
EQ maakt een merk aaibaar, onderscheidend en aantrekkelijk en zorgt ervoor dat mensen zich aan je willen binden. Hoog tijd om die weer eens uit de kast te halen, want de focus op emotionele intelligentie kan veel organisaties helpen om aantrekkelijke merken te bouwen en los van personen die een hoog EQ hebben, helpt EQ ook om bepaalde doelen te behalen.
Marketingfacts: Focus je op de streep op de horizon
“Werken we niet allemaal graag naar een punt toe? Een doel dat focus geeft? Maar is die zogenaamde stip op de horizon niet te beperkt? Gaandeweg verandert er immers altijd wel wat of gebeurt er iets onverwachts waardoor je moet bijsturen. Ik stel daarom voor dat we ons niet blind staren op een stip, maar ons juist focussen op een streep op de horizon. Dus geen specifiek doel, maar een bredere visie die sturing geeft.”
Dit artikel heb ik in 2015 voor o.a. Marketingfacts geschreven, maar nog steeds relevant.
WATT Magazine: Stof tot Nadenken
Je kunt niet in de toekomst kijken. Maar wat zouden we dat soms graag willen. De techniek zegt dat we het al kunnen. Maar Nassim Nicholas Taleb houdt me tegen om het daarmee eens te zijn. Nassim schreef The Black Swan. Niet te verwarren met de film. Het boek is een deel van Incerto. In deze serie van vijf boeken gaat Nassim op filosofische wijze op zoek naar hoe wij de wereld niet begrijpen.
![Jeroen van IJzendoorn - WATT Magazine](https://oempff.nl/wp-content/uploads/2024/11/stof-tot-nadenken-1024x723.png)
Linkedin: Pleasure Of Missing Out
De tegenhanger van FOMO. Al weer een jaar of drie (2019) ben ik gestopt met het bijhouden van het nieuws. En als ik daarover vertel word ik meestal vreemd aangekeken. “Maar het is toch belangrijk om te weten wat er speelt?”, “Je moet toch volgen wat er aan de hand is”, “Dat hoort toch bij je algemene ontwikkeling” etc. Daarom een korte uitleg waarom, wie weet kan ik jou ook wat ‘pleasure’ bezorgen.
Blyde: Wake-up call call for contributing to a better world
I think it was a rather long consistent call. I can’t say there was one specific moment where I thought ‘now is the time we need to start the change’. I’ve always felt that things need to be different than they are currently. A lot different. Not just in terms of the environment but, also how we do ‘marketing’ in a better way, for example.
Read more on the Blyde website