Strategie. Merk. Duurzaamheid.

Welke impact wil jij maken?

Iedere ondernemer wil impact maken. Grote ambities realiseren op jouw manier. Samen met je collega’s. Samen werken aan die ambities. Daarvoor moeten ze wel concreet zijn, blijven plakken en bovenal behapbaar en werkbaar zijn. 

Het combineren van een concrete strategie en een merkverhaal als kompas geeft voor alles en iedereen een basis om jou te helpen impact te maken.

Samen gaan we aan de slag om grote ambities waar te maken door heel veel ‘kleine’ gewoontes.

De vier pijlers voor effectieve implementatie:

🎯 Maak het helder : zorg voor duidelijke, tastbare doelen.

🗣️ Maak het vertelbaar: creëer een verhaal dat mensen gaan delen.

👣 Maak het behapbaar: verdeel het in overzichtelijke, haalbare stappen

🛠️ Maak het werkbaar: zorg dat het praktisch uitvoerbaar is (draagvlak)

Big Ambitions

In een aantal workshops: ontdekken wat jullie strategie is en die tastbaar en behapbaar maken. Het merkverhaal ophalen en leefbaar maken. Concrete ambities neerleggen op het gebied van duurzaamheid zodat het in hele bedrijfsvoering vertaald kan worden.

Tiny Habits

In terugkerende workshops en sparringsessies: gaan we concreet aan de slag met strategie, merk en duurzaamheid. Uiteraard om zaken met kleine stappen in gang te zetten, maar zeker ook om gewoontes te ontwikkelen met het team waardoor je het na verloop van tijd als van nature doet.

Start – een stevige basis neerleggen

Als eerste leggen we het merk vast voor een stevige basis en als kompas voor de diverse beslissingen. Waarom doen we de dingen die we doen. Daarna maken we de strategie (people- planet – profit) helder en vertelbaar. Dit totaal plaatje is de basis voor de komende jaren. Jouw bedrijf is uniek, dus op basis daarvan bekijken we in deze stap op welke manier en hoe vaak we met teams om tafel gaan om ook gewoontes te ontwikkelen van het werken aan de ambities.

Overzicht – een overzichtelijke blauwdruk

Samen met het team gaan we de strategie afpellen in stukjes hakken. Je kunt dit ook ‘backcasten’ noemen. Vanuit de strategie terugtellen wanneer wat gedaan moet zijn en in welke volgorde. We houden het hier in grove sub-ambities. De detail volgen later.

Detailleren – invullen van de blauwdruk waar al kan

Met een methode als OGSM of GIST gaan we aan de slag om in de diverse team de ambities voor de komende periode kleiner te maken in behapbare acties. In diverse kleinere teamsessies help ik om stappen klein te maken en meetbaar te maken voor follow-up.

Continue (en verder) – acties uitzetten, bijsturen en vieren

Om de diverse actielijsten en mogelijkheden in leven te houden en ook een gewoonte van te maken komen we op regelmatige basis bij elkaar om elkaar te helpen, voortgang te bewaken en successen te vieren.

🙋🏻‍♂️

Mijn toegevoegde waarde voor jouw ambities

Vanuit mijn eigen ondernemerschap zie ik de mogelijkheden en kansen. Ik weet zaken creatief om te denken waar nodig, Help communicatief bij het helder krijgen van je verhaal. Ben kritisch op focus en ‘mand’. Kan snel schakelen tussen strategische uitdagingen en operationele uitvoering, dus tussen hoog-over en details. Daarnaast zit er nog veel meer in mijn gereedschapskist

Mijn ecosysteem

Op sommige vlakken en binnen sommige programma’s maak ik graag gebruik van extra hersens en handen van collega ondernemers. Allemaal met hun eigen expertise en allemaal met dezelfde drive om samen impact te maken.

Waar wil jij impact maken?

Meer weten, een workshop plannen of een programma opzetten? Ik hoor graag van je. Samen grote ambities waarmaken. Bel me op 06 50 893 401 of stuur een e-mail.